Evaluace frekventanta a jeho růstu je součástí akreditace a pravidelná součást výcviku. Dosaženou míru kompetencí a připravenost na postup frekventanta do další části výcviku posuzuje tým trenérů sebezkušenosti a odborný garant výcviku. Tento proces probíhá bez účasti trenéra individuální sebezkušenosti daného frekventanta.
Tento kompetenční model vychází z modelu EAP. V celém znění je možné si ho přečíst zde.
Ke zvládnutí psychoterapeutických dovedností je potřeba prožít vlastní sebezkušenost na výcviku, ve výcvikové skupině, práci v individuální terapii na osobních tématech a současně je potřeba se dobře orientovat v obecné teorii psychoterapie i v teorii integrativní psychoterapie.
Celková kompetentnost spočívá ve schopnosti cíleně a záměrně používat obecné faktory psychoterapie, porozumění obranným mechanizmům klienta, vhled do maladaptivních cyklických vzorců klienta a maladaptivních interpersonálních schémat klienta s důrazem na holistické propojení myšlení, emocí a tělesného prožívání v rámci sociálního a kulturního kontextu klienta tak, aby klient mohl realizovat žádoucí změnu.